22 januari 2025
Recordopbrengst donaties via Lidl campagne

De kerstcampagne van Lidl stond afgelopen december voor de vierde keer in het teken van kinderarmoede en 'de magie van het delen'. De klanten van Lidl hebben massaal gedoneerd, er is maar liefst € 316.000,- opgehaald.
Met deze donatie kan het Jeugdeducatiefonds via basisscholen de ontwikkelingskansen van duizenden kinderen vergroten, die door de financiële situatie thuis kwetsbaarder zijn. Hans Spekman, directeur van het Jeugdeducatiefonds nam de cheque in ontvangst. “Deze opbrengst is geweldig, we zijn ontzettend blij met de samenwerking met Lidl. Dankzij de massale donaties van haar klanten kunnen we leerlingen op alle scholen nog breder ondersteunen met eten, van een feestmaal tot extra’s voor feestdagen en vakanties.”
Cheque in ontvangst genomen op het Schateiland in Utrecht
De cheque werd in ontvangst genomen op het Schateiland in Utrecht. Een school die al sinds 2020 verbonden is aan het Jeugdeducatiefonds en hiermee diverse extra’s heeft kunnen bieden aan hun leerlingen. Sinds 2023 maakt deze school ook gebruik van de subsidie schoolmaaltijden, zodat leerlingen elke dag kunnen genieten van een voedzame lunch op school. “De leerlingen kunnen elke dag genieten van een gezonde, vegetarische lunch”, vertelt Ronald Roovers, directeur van het Schateiland. “Er ligt volkorenbrood en diverse beleg zoals kaas, halvajam, zuivel spread en humus. Ook is er elke dag rauwkost en salade, daarnaast hebben we soep en salades en op speciale dagen soep of yoghurt en muesli. Geweldig dat dit extra geld van Lidl door alle scholen ingezet kan worden voor extra eten en drinken.
Marian Verheij, hoofd communicatie en PR Lidl: “We vinden het hartverwarmend om te zien hoe onze klanten massaal hebben gedoneerd en daarmee bijdragen aan de ontwikkelkansen van kinderen. Samen maken we het verschil.”
De kerstcommercial
De kerstcommercial van Lidl was in december volop op tv te zien. Onder het mom van de ‘magie van het delen’ werd er massaal overgegaan tot actie. Dit bestond uit het kopen van donatievouchers, zowel in de winkel als online en het doneren van statiegeld. Ook konden klanten de schattige wasbeerknuffel die tevens te zien was in de tv-commercial, aanschaffen. De volledige opbrengst hiervan gaat naar het Jeugdeducatiefonds.